Søk
 

E-handels løsning
Publiserings løsning
Administrere
Synliggjøring
Analysere
Nyhetsbrev
FINN.NO

 

[Du står her: Analysere]

Analyse verktøy for bedre å vite hva du driver med

Når man velger å sette opp en webløsning, enten det måtte være informasjonssider eller e-handels løsning, så har man definert seg noen mål med det hele. For at man skal vite noe om hvordan det går, hvor mange som er inne på nettstedet, fra hvilket område de kommer o.l så bør man installere et analyseverktøy. For å si det enkelt; for å vite hvordan man ligger ann i løypa til å nå OL-formen, må en idrettsutøver ta tester underveis slik at de kan stake ut veien videre.

Google analytics er et verktøy som kan vise hvilke nettsider, søkemotorer og nøkkelord som er knyttet til søkeaktiviteten på nettsiden din, og hvordan besøkere bruker siden. Da kan bruke Analytics til å lage målrettede ROI-kampanjer(Resultat for kampanje) og forbedre webdesign og innhold på sidene.

Google webmaster tools gir deg detaljerte rapporter om hvor synlige dine sider er på Google (Ca. 80% av alle søk gjøres i søkemotoren til Google). Website Optimiser gjør at du kan øke verdien av den eksisterende aktiviteten på nettsidene dine. Bruker du dette verktøyet for å teste og optimalisere webdesign og innhold, kan du raskt og enkelt øke konverteringer og avkastning på investeringer.

MIMAMO hjelper deg på veien...



 
Referanser

Se flere referanser her...